Banner
Travel

Manual de utilizare: cum sa fii nefericit

Mi-a venit in minte titlul de mai sus, din cartea lui Paul Watzlawick (pe care am citit-o luna trecuta), cam toata ziua de de vineri.

Joi seara plecam de la birou, destul de nelinistita. Nu reusisem sa-mi inchei multe task-uri, unele din vina mea, altele din vina unor noi „urgente” aparute, ca de obicei, in ultima secunda si care nu aveau timp de asteptare. Ma consolam cu ideea ca o sa mai lucrez de acasa, ceva.
Acasa insa m-am ocupat de bagaj, care in visele mele cele mai bune, era deja facut, dar cu haine de vara, gen bluze subtiri si balerini. Am pus pulovere, geaca de ploaie, bomberul si balerinii, chit ca imi erau dragi i-am asezat iarasi in dulap. Fizic si psihic nu mai eram in stare sa lucrez nimic, asa ca laptopul a ramas inchis.

Am dormit insa tare nelinistit, ma gandeam ca escapada in Malta e draguta, dar parca cele doua zile imi lipsesc la job, poate ca trebuia sa rezervam in alta perioada, poate ..Cand sa plecam spre aeroport, bordul masinii indica -8,5°C. Eu incercam  sa fiu pozitiva gandindu-ma ca mergem la cald (desi l-as fi ucis pe Andy, care aranja bagajele in portbagaj si care lasase si restul usilor deschise).
Surprinzator, am ajuns la timp la aeroport, semn ca am invatat din trecut , ne-am rezervat locurile si dupa ce am trecut de punctul de control, in care am glumit cu cei de la frontiera, am mers sa luam micul dejun. In continuare eram nelinistita, ma gandeam la job, aveam si o teama de zbor(pe care nu am mai avut-o niciodata pana atunci) si cu toate exercitiile de respiratie din lume, nu reuseam sa-mi limpezesc mintea.

In timp ce priveam cu Andy pasii urmati in secunda in care o aeronava aterizeaza, suntem chemati la poarta de imbarcare. Eu eram atat de concentrata pe ce vedeam, ca nu am realizat, insa e bine cand mai ai o pereche de urechi pe langa tine.
-Buna ziua, am vazut ca ati rezervat locuri langa iesirea de urgenta si protocolul cere sa va intrebam daca stiti engleza in caz ca va este solicitat ajutorul.Ce aveam eu deja cortizolul ridicat, acum era la maxim.

Deja nu mi se mai parea nimic amuzant, in mintea mea erau tot felul de scenarii. Citisem despre intuitie, discutasem si cu apropiati despre zboruri anulate. Pentru prima data, la modul constient, incercam sa caut raspunsurile in mine, facand abstractie de persoane dragi, despre efecte, despre mediul inconjurator. Pe principiul : daca mor, macar o sa fie spectaculos, ne-am suit in avion.
Partea cea mai faina la astfel de locuri este ca ai loc nenica, partea proasta este ca nu vezi nimic in jurul tau, deci la turbulente, aveam inima-n gat. Cu toate astea la ora 14:30 aterizam super usor pe aeroporul din Malta.Aeroportul din Malta

Fata de gerul din Siberia, pardon Germania, in Malta erau 14°C, pe care, eu personal, cu paltonul pe mine, nu le-am simtit. Pentru ca era un vant crancen si ploua in disperare. Pentru autobuzul X2 care trebuia sa ne duca la hotel am asteptat 1,5h si, atat noi cat si ceilalti pasageri eram uzi fleasca si cu buzele vinete. Daca am fi fost destepti, ne-am fi uitat macar pe plan cand urma sa vina si am fi baut o cafea in aeroport, dar de ce sa ne facem noi viata mai usoara cand ne-o putem complica atat de simplu?

In Malta autobuzele nu au incalzire, ceea ce la temperaturile pe care le au in mod obisnuit, este lesne de inteles. Dar dupa stat in frig si ploaie, tot ce nu ai nevoie – este aer conditionat! Ajunsi in statie, ne-am invartit de vreo doua ori in jurul blocurilor, pana cand l-am rugat „policitos” pe Andy sa-si arunce dracului telefonul, ca pe aici am mai trecut. Obositi, morti de foame si uzi ca niste caini, am ajuns undeva dupa ora 16:30 in Hotel.
Personalul extrem de prietenos(se prezinta cu prenumele, ceea ce in Germania e o utopie. Un supervizer mi-a spus ca ne putem adresa la per tu, dupa 2 ani de zile) ne-a acordat informatii despre atractii, despre conexiuni cu autobuzul si in cele din urma ne-a prezentat camera personal ( iarasi o premiera).

Dupa ce m-am linistit o jumatate de ora, am zis totusi sa iesim, sa vedem imprejurimile. Ploaia mi se pare ca se intetise considerabil, umbrela lui Andy era indoita de la atata vant, asa ca ne-am oprit in primul restaurant iesit in cale. O salata malteza, o pizza si doua pahare de vin ne-au fost suficiente sa realizam ca locul nostru nu este pe strada ci in cada plina cu apa fierbinte a hotelului.

Vedere de la etajul 6 al hotelului
San Giljan (St. Julian)
Fata de om plouat, la propriu si la figurat
Un pahar de vin maltez si uiti de tot
Salata malteza cu branza de capra, carnat, capere, masline si rosii uscate

Primele impresii:

• nu judeca la nervi – Tara asta este foarte frumoasa, casele au amprenta tuturor popoarelor care i-au colonizat (arabi, romani, francezi, englezi). Intr-o zi cu vreme urata si incarcata de tot felul de framantari cu siguranta nu ti se va parea extraordinara
  • maltezii sunt extrem de prietenosi. Poate o sa ai sentimentul ca vor sa faca profit, ca vor sa fie lingusitori. Nu sunt, cel putin nu majoritatea. Asta am inteles cand ghidul din La Sacra Infermeria ne-a multumit, cu lacrimi in ochi, ca am ales sa le vizitam tara
  • istoria lor este fantastica si cand spun asta nu exagerez, dar asta o sa detaliez in postul urmator
  • sunt renumiti pentru carnea de iepure, dar cui nu-i place, au si alte produse traditionale extrem de gustoase
  • luati in calcul intarzieri la capitolul transport in comun, mai ales cand trebuie sa va intoarceti la aeroport
  • umbrela, pelerina de ploaie sunt un must-have. E foarte probabil sa ploua torential si 10 minute mai tarziu sa iasa si soarele
  • personal nu as mai pleca in februarie, dar in aprilie-mai cred ca este o destinatie excelenta
  • cred ca ai nevoie de minim o saptamana sa bifezi toate atractiile
  • malteza este o limba cu puternice influente arabe, dar cu engleza va descurcati de minune oriunde

Ziua de sambata am petrecut-o in Valletta-Rabat-Mdina si duminica am facut turul de sud al insulei, dar am sa detaliez aceste doua trasee separat. Merita vizitata Malta? Cu siguranta!

Iar eu sunt extrem de bucuroasa ca am reusit sa vad frumusetea acestei tari, facand abstractie de grijile personale sau de vreme, pe care oricum nu o poti influenta. Cred insa cu tarie, ca depinde doar de tine, daca un concediu este reusit sau nu, daca alegi sa scoti in evidenta doar ce este altfel/ gresit/ urat sau sa te bucuri si sa iei totul asa cum este.

In timp ce decolam din Malta spre Germania,cu lacrimi in ochi cei drept, ma gandeam ca viata este ca o calatorie cu avionul si intotdeauna, chiar si deasupra norilor cenusii este soarele.

Banner

Join the discussion

1. Gabi Co

Ma bucur ca in ciuda vremii ati petrecut asa sejur fain.
    Mai e ok din punct de vedere al temperaturii insa apa e foarte rece. Eu as recomanda sfarsitul verii daca vrei extrasezon, sa fie apa buna de balacit ☺
    Astept povestile cu impresiil despre trasee
    Hugs si o saptamana faina!

• Anamaria1086

Ai sa razi, dar apa mi s-a parut chiar calda. Asta probabil pentru ca afara erau maxim 14° si din cauza vantului se simteau ca maxim 10.
      Pentru noi Malta este punctul cel mai sudic in care am fost pana acum si o recunosc, a fost un soc cultural. Poate aveam si eu preconceptii. Dar nu am lasat asta sa-mi influenteze parerea.
      Revin cu detalii.
      Big, big hug si o saptamana faina si voua!